Koloběh Říp Praha 2015

KOLA FELT

Opravy Karbonu

BBB

bikeranch - odborný prodej a servis jízdních kol

Koloběh Říp Praha

Zajímavý závod smíšených dvojic na trase z vrcholu hory Řípu do Prahy s cílem v trójské loděnici. Závod měří 50 kilometrů a hodně jsme se s Míšou rozmýšleli, jestli se na tento závod přihlásit, protože nám bylo jasný, že po návratu z Havaje se nám asi trénovat moc chtít nebude. Zvědavost nakonec zvítězila a přihlásili jsme se.

V době mezi návratem z Havaje a koloběhem jsme oba stihli onemocnět a moc jsme toho nenatrénovali. Respektive Míša tak 15 a já asi 30 kilometrů :-) každopádně jsme si nedělali žádný ambice a i když jsme za sebe sháněli náhradu, tak jsme nakonec na závod vyrazili.

Za zmínku určitě stojí předzávodní příprava. Zatímco jeden běží, druhý jede na kole a oba se dle vlastního uvážení střídají, přičemž každý z dvojice musí uběhnout aspoň 10 kilometrů. Na Říp nás odvezou, ale vše s čím nás naloží musíme vlastníma silama přepravit do cíle. To je docela oříšek, jelikož vstáváme ve čtyři hodiny ráno, kdy je pod nulou a během závodu nám bude teplo a nechceme s sebou tahat žádnej baťoh. Zkusili jme si i jeden trénink s kolem abychom vyzkoušeli střídání a délku úseků. Zkusíme to vždy po kiláku a uvidíme.

Bajka bereme Míšinýho Gianta na kterýho navěsíme dvě větší brašny Everbike (za zapůjční děkujeme Markéta Peggy Marvanová) a s namontovanejma klasickejma pedálama (šlapkama). V brašnách máme jídlo, termosku s čajem, litrovou kolu a něco málo na převlečení. Na horní rámovce ještě malou brašnu na telefon a pár gelů v ní.

kolobeh rip praha

Sraz v 5:30 na Kulaťáku. Zima jak v ruskym filmu. Nakládáme kolo do jednoho ze dvou kamionů a nasedáme do jednoho z pěti autobusů. Než se nadějeme autobus nás vykládá pod Řípem. Je tady ještě větší zima než v ruskym filmu… Balíme svý dvě švestky a jdeme na vrchol, kde potkáváme pár známejch. Příprava na start spočívá v tom, že si sundám pláštěnku a nasoukám jí do brašny. Začátek já poběžím a Míša pojede na kole. Oba stojíme na startu v první řadě, je nás tu cca 130 dvojic. Říkáme si, že to nebudeme hrotit, haha…

3, 2, 1, START! Vyrážíme jako kdyby se běžela desítka. Z Řípu po červený postupně předbíham pár lídí a dole jsem cca na pátym fleku, nezávodim, haha… Po rovině už ale ostatní ukazujou jaký tempo se dneska poběží. 3:50 / km a stále se propadám. Pod Řípem se setkáváme s bajkerama a Míša už tam na mě čeká, je to šikulka, zvládla to sjet výborně!

Začátek je dost zatuhlej, ale trasa je moc pěkná a my si užíváme pro nás netradiční sportovní disciplínu. Na začátku se nic moc zajímavýho neděje. Po cca 10ti km si řikám, že se mi neběží úplně dobře a ke konci každýho kilometru už se cejtim docela vyšťavenej. Ze zkušeností u jiných závodů na kole jako je 24 hodinovka a sedmihodinovka vím, že se vyplácí střídat spíš častěji než jezdit dlouhé úseky. Na patnáctym kiláku navrhuju Míše střídat po půl kilometru a ta neprotestuje.

kolobeh rip praha

Tahle taktika přináší své ovoce. Když střídáme a já skáču na kolo, tak se cejtim mnohem líp a hlavně se nám daří držet vyšší a rovnoměrné tempo. Při kilometrových úsecích už jme ke konci vadli, Míša končila delší úsek s rozdílem o jednu minutu na kilometr horším než ho začínala. Během celého závodu vše hezky klape a je krásně vidět jak spoutu našich soupeřů drtíme právě častým střídáním. 2x se nám povedlo trochu zabloudit. Poprvé v Kralupech, kde jsme netrefili první most a po chvilce váhání přeběhli po druhém a následně asi 15km před cílem, kde jsme v poli drželi špatnou cestu, která nás svedla trochu mimo. Druhé zabloudění nás stálo pár minut a určitě i nějakou tu pozici v cíli.

Dobře jme rozvrhly síly a ke konci jsme běželi pořád stejně a pár kilometrů před páskou jsme tempo dokázali ještě vystupňovat. U zologické zahrady jsem v jednu chvíli cítil, že nás někdo doběhnul a doslova mi dejchá na záda. Cejtil jsem se dobře a vyhecován lehce přidával až na tempo 3:40 na kilometr. To už si i Míša všimla že běžim dost rychle a ptala se co tak najednou. Tak ze srandy řikam, že na mě někdo tlačí (v podtextu myšleno, že takhle rychle bych sám neběžel). V tu ránu borec zamnou vystřelil a začal brát čáru. Do cíle sice pár kiláků, ale představa, že bych teď měl běžet tempo tři na kilometr a s někym závodit, no zkrátka nechápu :-)

Kilák a půl do cíle před náma Míša vidí svýho kamaráda. Ještě to vyhecujeme, chceme je seběhnout. Chvíli se ještě blížíme, to dokonce i Míša běží 3:50 / km (jen pro představu to je po 20ti kilometrech náročnýho běhu. Tohle tempo nikdy neběžela ani když jme trénovali krátký úseky na oválu!!!), nechápu kde se to v ní vzalo… Každopádně nás měli v merku a náskok si pohlídali.

kolobeh rip praha

Do cíle dobíháme na 28. místě v čase 3:39:30. Vau, to jsme nečekali. Původní plán byl tak 4:30 a to jsem si ještě řikal, že budem rádi, když nám necvakne v půlce… Koloběh z Řípu do Prahy jsme si moc užili i díky výbornému počasí. Sluší se dodat, že šlo o nejrychlejší ročník, který už popáté za sebou ovládli Gerychovci. Ptáte se za kolik to může běžet vítěz? 2:51:40 což je průměrný! tempo cca 3:35 na kilometr. Převýšení trasy je 430 metrů a běží se z velký části v terénu, holt zřejmě slušnej oddíl...