Trisur Sevilla

KOLA FELT

Opravy Karbonu

BBB

bikeranch - odborný prodej a servis jízdních kol

1/2 Ironmam - Trisur Sevilla

Report by Krupi

krupi do cíle

Španělský pohárový závod byl prvním rozjezdovým triatlonem po dlouhé zimní přípravě, která byla rozbitá jen Ironmanem v Izraeli v polovině ledna, který nad očekávání vyšel umístěním v top 5.

www.felt.cz/aktualita/2-rozhovor-s-krupim

Strategii pro sezonu jsem vymyslel jednoduše – tvrdý systematický trénink přes zimu, který jsme absolvovali ve vzájemné motivaci s kolegou z týmu a velkým kamarádem Michalem Kohoutkem, dva poloviční Ironmany ve Španělsku a hurá na kvalifikační závody do Hawaiské Kony. Ty jsou naplánované v průběhu celé sezony pro pokusy na Ironaman Lanzarote 14.5.2014, Ironman Zurich 27.7.2014 a Ironman Wales 14.9.2014. Pro Michala je sezona 2014 ve znamení kvalifikace na hawaiskou Xterru na ostrově Maui, o kterou se pokusí v Prachaticích a ve francouzském Xonruptu.

Do Španělské Sevilly jsme vyrazili s mámou, jelikož na těchto závodech je doprovod nutný, stát se může cokoli.

V Seville jsme přistáli ve středu odpoledne a přivítalo nás zamračené počasí bez deště. Taxíkem jsme dorazili na hotel, složil jsem kolo a ten den už nás čekala jen večeře a spánek po dlouhé cestě.

Hned druhý den jsem vyrazil na obhlídku tratě plavání a cyklistiky. Po uplavání 500m mě z vody vytáhla místní Guardia civil s tím, že to je zakázané, že se tam smí plavat až při závodě. Začíná to hezky J No dobře, pro další dny jsem si našel bazén. Ovšem účel poznat vodu, ve které budu závodit, to splnilo. Cyklistická trať byla po krásných silnicích, snad jen výjezd z města vyžadoval trochu pozornosti… a běžecká část též neskýtala žádné záludnosti.

Sevillský závod byl na distanci polovičního Ironmana  1,9 – 90 – 21 km a konal se v centru města. Prezentace proběhla v největším místním hotelovém zařízení Barcelo, jedná se o luxusní hotel v centru Sevilly zhruba kilometr od startu.

Plavalo se ve slepém rameni řeky Rio Guadalquivir, které Sevillou protéká. Mimo triatlon bylo slepé rameno vyloženě napěchované trénujícími kajakáři a dračími loděmi různým velikostí. Řeka sama o sobě je znečištěná takovým způsobem, že Vltava proti ní připomíná křišťálovou studánku s pitnou vodou, nicméně slepé rameno bylo nad očekávání čisté a kupodivu i teplé, tipuji 19 stupňů, na neopren tak akorát. Cyklistika vedla severně od města, prezentovala zhruba 10km dlouhý nájezd na okruh, v rámci kterého jsme se dvakrát točili na kruhovém objezdu před golfovým hřištěm Hato Verde, po dokončení druhého okruhu jsme vyrazili zpět do Sevilly, kde nás čekalo rychlé depo a 21km běhu po stezce podél kanálu. Pořadatelé zvládli závod na jedničku, snad jen výjezd z depa po plavání parkem cca 3km po „zámeckých kamínkách“ se jim moc nepovedl, pár defektů tam prý vzadu bylo.

Sevilla je charakteristická shlukováním místních obyvatel na náměstí a v parcích, společenský život je tam opravdu velmi intenzivní a je silně závislý na počasí. Jelikož v závodním dnu bylo opravdu krásně, bylo lidí podél trati požehnaně. Plné sevillské parky lidí tak zanechávají silnou vzpomínku…

Startovalo se v 9:00 hodin místního času. Jelikož se jednalo o závod „kategorie Czechmana“, depo se plnilo až ten den ráno. Vše proběhlo bez problému, kolem půl deváté se soukám do neoprenu a skáču do vody mezi spousty dalších závodníků. Přes den bylo hlášeno 27stupňů a jasná obloha.

V 9:00 start a následných 500m probíhal klasicky tuhý boj o pozice. Nakonec jsem se uvelebil na levé straně plaveckého koridoru, jelikož se točilo kolem bójek na levou ruku, měl jsem lehkou výhodu v délce trati. Pod každou bójkou jsem si sice říkal, jestli mi za to o těch finálních 50m kratší trasa stojí, jelikož bezohlednost závodníků ve vodě byla prvotřídní, ale nakonec jsem vždy přežil a bojoval jsem dál. Plaveckou část jsem zvládnul za 29:30min, přičemž při doběhu na čipový koberec značící vběhnutí do depa, se plavecký čas zastavil na 30:19 na 49. místě se ztrátou 5:14min na vedoucího závodníka.

Depo bylo koncipované jako dlouhý pruh s koly po stranách, takže bylo poměrně dlouhé. I tak jsem ho zvládnul v řádu 2minut a vyrazil na cyklistickou část.

Na 90ti km roviny nebylo na co čekat, cílem bylo stáhnout maximální počet závodníků. Na rovinaté trati při tempu 302W průměrného výkonu na průměrné rychlosti přes 41km/h jsem se do druhého depa dostal jako  4.závodník celkového pořadí. Časomíra se zastavila na 2:07hod (ano, trať byla kratší, 88.km). Bohužel ani tento výkon mě na čelo závodu nepřiblížil, jelikož vedoucí závodník jel zároveň nejrychlejší cyklistiku, můj čas byl až druhý a zaostával o 21vteřin.

No….a pak to mělo přijít

Druhé depo bylo otázka minuty a kousek – boty, kšilt, jídlo a výběh.

Už na prvních kilometrech se objevily lehké náznaky křečí a prvních zhruba 5 km běhu bylo o morálce, touze se nevzdat a vědomí, že jestli rupnu v hlavě, budu na sebe neuvěřitelně naštvaný už v horizontu několika minut. Nevzdal jsem se a držel tempo 4:05 - 4:10 / km. Jelikož jsem si byl vědom rychlé cyklistiky, věřil jsem, že když udržím tempo běhu, že mě možná doběhne jen několik málo dobrých běžců. Tak tomu bylo až do 19.km. A protože chybami se člověk učí, je třeba takovými situacemi projít a vzít si z nich příklad. Na 16.km se objevovaly křeče čím dál tím častěji a protože na občerstvovacích stanicích podávali jen gely (které způsobují křeče při nedostatku vody), rozhodl jsem se těch 5km doběhnout bez jídla – to přeci zvládnu, je to jen 5km. Na 19. km jsem držel 5. pozici a 1. místo v kategorii, ovšem už na 20.km jsem výrazně zpomalil, aby mě 500m před cílem předběhlo neuvěřitelných 12 závodníků. Výsledný čas půlmaratonu 1:30 dřel bídu s nouzí daleko za aktuálními schopnostmi, ale i o tom je Ironman – i poslední metry mohou zničit 4hodiny úspěšné dřiny…

Závod jsem finišoval na 17.místě s pocitem spokojenosti, že až se nevykašlu na jídlo na POUHÝCH 5ti km do cíle, že letos podám oproti loňsku výkony o řádově 20minut kvalitnější. V hlavě už jsem tak začal spřádat plány na další závod, který se měl odehrát za další 3 týdny opět na španělské půdě, tentokrát ve městě Malaga, kam jsem se těšil kvůli plavání v moři a předpokládané divácké kulise díky skutečnosti, že se bude projíždět centrem města.