ICAN Malaga

27.4.2014 - half Ironman - ICAN Malaga


Felt wings

KOLA FELT


Opravy Karbonu



BBB



bikeranch - odborný prodej a servis jízdních kol


1/2 Ironmam - ICAN Malaga


Report by Krupi start závodu

Jako další zastávku jsme si vybrali polovičního Ironmana z triatlonové rodiny ICAN Triathlons ve španělském městě Malaga. Podle výsledkové listiny byl závod vypsaný na vzdálenosti 2,16 – 80 – 21km. Jako typický plavecký „ožrala“ J bych se nehádal, 80km Garmin naměřil 86km a běh sedí. Už podle zázemí a technického zajištění se jednalo o větší závod než před třemi týdny v Seville. Důkazem toho byla účast trojnásobného mistra světa v Xteřře a stříbrného medailisty z Ironmanské Hawaie Eneka Llanose. Ubytování jsme měli zhruba 2km od startu. Ano, příště se budu vždy orientovat na bližší vzdálenosti, tohle se mi fakt nepovedlo…. Ještě, že jsme měli k dispozici skládací koloběžku.

V Malaze jsme dosedli v pátek ráno opět s mámou jakožto závodnickým supportem s cílem prorazit ve věkové kategorii mezi první tři závodníky. Celkové pořadí jsem si netroufal říct, jelikož bylo na startu pár profesionálních závodníků a ve startovní listině čítající zhruba 1000 jmen jsem nikoho neznal. Tajně jsem doufal v top 20, přeci jenom závodím v této magické kombinaci nejnáročnějších silově-vytrvalostních sportů teprve od loňského roku a čekat zázraky už mě před nějakou dobou přešlo.

Díky nevhodným termínům letenek se jednalo se o trochu uspěchanou akci, do Malagy jsme přiletěli v pátek a závodilo se v neděli. Hned druhý den jsem zlokalizoval místo prezentace, projel jsem si trať a krátce po obědě jsem se vydal do zhruba 10km od startu vzdáleného race hotelu. (Supr!...10km není málo) Jaké mě to nepotkalo štěstí, když mě sám Eneko Llanos podržel vstupní dveře, když jsem vedl kolo. Na oplátku jsem ho poprskal, když mi zaskočila sušenka :-D  Prezentace proběhla v pořádku, krátké rozplavání v relativně chladném moři a rychle na hotel připravit závodní výzbroj. Upřímně – moře mi přišlo dost chladné na to, abychom v něm měli druhý den ráno plavat 2 kilometry.

Mezi  15 – 18. Hodinou proběhlo ukládání materiálu do předlouhého depa a tašek na stojany v převlékacím stanu hned u pláže. Závod měl parádní organizaci, takže velká pochvala pořadatelům! (ovšem jako většinou, i tady se vyskytla chyba – pro mě asi dvouminutová….)

Ráno v půl osmé skáču v neoprenu do ledových vod středozemního moře, a ač španělštině nějak zázračně nerozumím, bylo jasné, že nejsem jediný, komu není zrovna teplo. V 7:50 jsme pořadateli vyhnáni na pláž a čekáme na výstřel. Přesně v 8:00 zazněl startovní klakson a celé stádo se nekontrolovaně nasypalo do moře. Plaval se jeden okruh bez výlezu.



Prvních 500m jsem tradičně přežil na hranici utopení, kdy jsem zaznamenal plavce nade mnou, plavce pode mnou, plavce z boku… v rámci boje o pozice nebyl čas přemýšlet teplotou vody, nicméně zhruba na metě 1500m jsem začal cítit vážné problémy ve ztuhlých prstech. V následujících 400m tuhnutí nabralo takové intenzity, že jsem si skoro jistý, že 3,8km bych v téhle vodě těžko uplaval. To dokazují plavecké časy, kdy v rychlé slané vodě málokdo pokořil hranici 29minut, což je v neoprenech nevídané. Po 33:52 minutách opouštím na 88.místě ledové moře a v převlékacím stanu mě čeká nepříjemné překvapení – těsně před mým příchodem zazněla rána - zhroutily se stojany s taškami s cyklistickým a běžeckým vybavením. Trvalo mi dobré 2 minuty než jsem našel svou helmu a brýle, tretry byly již na kole. Tomu odpovídá i téměř 4minuty dlouhé depo, kdy šlo jen o sundání neoprenu a nasazení helmy a brýlí. Už jen proběhnout dlouhý koberec a měla nastat stíhací jízda.

soukání se do neoprenuNa zvlněném kole mi chvíli trvalo, než jsem chytil tempo – nakonec jsem ho podle wattmetru chytil, podle pocitu ale zdaleka ne. V Malaze ten den panoval silný vítr okolo 40km/h, který nám většinu cyklistické trati silně znepříjemnil. I letadla se při přistávacích manévrech nad pláží zajímavě kroutila… Na druhou stranu byly na trati superrychlé roviny s větrem v zádech, kdy nebyl problém uhánět šedesátikilometrovou rychlostí po dlouhé rovné silnici, což musel být pro řidiče v pro dopravu otevřeném druhém pruhu vozovky zážitek, když měli povolenou 50tku J Výsledný průměrný výkon na hranici 305W stačil na 20. cyklistický čas, který byl lehce za úrovní top 10 závodníků.    

Konec cyklistické části jsem vyhlížel už z dálky, protože boj s větrem mě rychle přestával bavit depo pořadatelé během cyklistiky dali do kupy, takže uložení kola, nazutí Newtonek a nasazení kšiltu zabralo necelé 2 minuty.

Běhalo se na třech okruzích podél větrné pláže, která nás i přes silné slunce dokázala kvalitně ochlazovat. Výsledkem byl půlmaraton za 1:26:43. Sprinter hold nejsem…

Suma sumárum 22.místo celkového pořadí s 30s ztrátou na prvního konkurenta v kategorii do 30ti let a 14s na druhého. Třetí místo v kategorii splněno a domů jsem letěl solidně opálený z pocitem, že na příští zastávce – kvalifikačním Ironmanu na Kanárském ostrově Lanzarote - můžu bojovat o hawaiský slot.  

www.icantriathlon.com/internas/resultados_malaga_2014/clasificacion_halfican_malaga_2014.pdf

Martin

Závodníci

Komentáře (0)

Okomentuj